Školám a vzdělávání by nejvíce pomohlo, kdyby v dalších letech nebyly žádné reformy a celý systém se mohl stabilizovat, říká Petr Halada, starosta, učitel a předseda Pracovní skupiny pro školství, sport a kultury Sdružení místních samospráv ČR, které hájí zájmy nejen menších obcí, ale i jejich zřizovaných škol a školských zařízení. V rozhovoru vysvětluje, jak obce zvládají financování nepedagogických pracovníků, proč je nezbytné stabilní a předvídatelné rozpočtování škol, jak podpořit pedagogické kompetence a proč je důležité dlouhodobě investovat do kultury, sportu a komunitního života v obcích.
Z rozhovoru se mimo jiné dozvíte:
- Jaké dopady má převod financování nepedagogických pracovníků na obce?
- Co je potřeba změnit v systému financování školství, sportu a kultury, aby byl dlouhodobě stabilní a předvídatelný?
- Jaké kroky jsou nutné ke zlepšení kvality vzdělávání – od podpory pedagogů po postavení asistentů pedagoga a roli obcí?