Rozhovor: Přibližně pětina učitelů je postižena syndromem vyhoření

Na negativní jevy, které ovlivňují duševní pohodu učitelů a chuť k práci, se zaměřil se svými kolegy Petr Hlaďo z Národního institutu pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (SYRI), který sdružuje odborníky z Masarykovy univerzity, Univerzity Karlovy a ústavů Akademie věd ČR. Výzkum identifikoval celou škálu faktorů, které mají dopad na duševní pohodu učitelů, a nepřímo tak i na kvalitu českého vzdělávání. Nespokojený a vyhořelý učitel totiž nemůže naplnit svoje cíle, které si možná kdysi pro výkon své profese stanovil.

Tento článek je přístupný pouze registrovaným uživatelů. Pro přístup se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Pro přístup k tomuto článku musíte mít aktivní jedno z následujících předplatných:

  • Měsíční předplatné - číslo 2024/09
  • Roční předplatné
  • Roční předplatné - VIP